Beast of the Korakan Desert
Bestia.png
Misja na Mapie Świata
Zaknel, Król Pustyni.png
Misja na poziomie drugim lub wyższym
Przeciwnicy Zaknel
Poprzedni poziom Crossing the Korakan Desert
Następny poziom The Mystery of the Smokestorms in the Desert
Ścieżka dźwiękowa Motyw Acchichichi
Miejsce akcji Pustynia Korakan
Zastępcza nazwa Zaknel, King of the Desert
Tłumaczenie nazwy Bestia z Pustyni Korakan/ Zaknel, Król Pustyni
Inna nazwa (Brak)
"Beast of the Korakan Desert" (z czasem zmienia nazwę na "Zaknel, King of the Desert")  to misja w grze "Patapon 2: DonChaka".
Pustynia Korakan.png

Tło misji

OpisEdytuj

A massive beast has been discovered in the Korakan Desert. The guardian Zaknel was spotted swimming throught sand to guard its ancient bounty.
  — Opis misji 
Amatorskie tłumaczenie: "Masywna bestia została odkryta na Pustyni Korakan. Strażnik Zaknel, gdy pływał poprzez piach był kontrolowany aby bronił tego starożytnego miejsca."
Zaknel z jedynki.png

Zaknel

Oto członek rodziny Kuneli, który pływa poprzez ziemię niczym przez wodę. Rzadkie rośliny mają skłonność do zapuszczania korzeni w jego tunelach. Pokonaj Zaknela, aby zdobyć rzadkie warzywa!
  — Tłumaczenie opisu misji z poziomu drugiego lub wyższego 
Jest to kolejne starcie z bossem, fabularne, ale praktycznie nic nie znaczące dla fabuły. Typowe pokonanie olbrzymiej bestii. Walczymy z Zaknelem, bestią znaną nam z "Patapon". Tym razem jednak jest nieco silniejszy... Misja ta jest nawiązaniem do misji "Desert Behemoth" z poprzedniej gry. Nie zdobywamy na niej żadnych unikatowych łupów, a jedynie materiały (warzywa) oraz Bitewne Jajo (ang. Battle Egg) Zaknela.
Zaknel na pustyni.png

Zaknel na Pustyni Korakan

Ciekawostką jest fakt, że jest to już trzecia misja z rzędu, w której pojawia się motyw Acchichichi. Natomiast podczas powtarzania tej misji w Paraget zamiast niego pojawia motyw Ponbekedetta.

FabułaEdytuj

Po przekroczeniu niebezpiecznej Pustyni Korakan wydawało się, że już po wszystkim. Jednak nieoczekiwanie pojawił się na niej Zaknel, olbrzymia i niebezpieczna bestia, stając się kolejną przeszkodą dla podróżujących tamtędy Pataponów...

TaktykaEdytuj

  • Obejrzyj artykuł o Zaknelu, by lepiej poznać jego ataki.
  • Walka jest dość prosta, ale jeśli lekceważymy ataki Zaknela, może stać się niebezpieczny.
  • Zaknel jest podatny na Uśpienie i Zachwianie.
    • Nastawienie się na Zachwianie zapewnic może nie tylko przewagę, ale i obfite łupy.
    • Jeśli chcemy zdobyć jak najwięcej, warto zabrać klasy dalekodystansowe, bo mogą zniszczyć Zaknelowi róg na głowie, przez co zaczyna wyrzucać nieco lepsze materiały.
  • Zaknel jest odporny na Podpalenie.
  • Najlepiej jest uodpornić się na Zachwianie, Ogień i zwykłe obrażenia.
  • Wszystkich jego ataków (za wyjątkiem Trzęsienia Ziemi) można uniknąć piosenką PonPata.
  • Poza Zgnieceniem wszystkich jego ataków można uniknąć piosenką DonDon.
  • Toripony będą stuprocentowo odporne na Trzęsienie Ziemi.
  • Należy zabrać klasy atakujące szybko, bo Zaknel jest dość mobilnym bossem, który szybko zakopuje się w ziemi, uciekając i stając się niewrażliwym na ataki.
    • Dlatego lepiej nie używać Naładowanych Ataków.
  • Chociaż walka toczy się na niebezpiecznej Pustyni można obyć się bez sprowadzania deszczu.

RozmowaEdytuj

Po pokonaniu bestii czeka nas rozmówka z Meden i jej kolegą Yariponem...

Meden: Wielki (imię gracza)... Czy wiesz, iż możesz używać Wiatru Juju, by dawać Yumiponom wzmocnienie?

Yaripon: Przywołaj wiatr, by sprawić, iż ich strzały polecą dalej. 

Meden: To także wykopie burzę piaskową z pustyni. Powinieneś odkryć pewien ukryty sekret!

Potem, gdy nasuniemy nań kamerkę...

Meden: Wielki (imię gracza)... Karmeni są atakowani w Oazie Ekkora

Jeśli będziemy mieć Wiatr Juju, nasze oddziały Yumiponów będą mogły atakować z bezpiecznego dystansu!