Awakening in Neogaeen Ruins
Neogaeen.png
Misja na Mapie Świata
Dogaeen Władca Natury.png
Misja na poziomie drugim lub wyższym
Przeciwnicy Dogaeen
Poprzedni poziom Ewe and Bunnies at Bryun Snowfield
Następny poziom Through the Wall of Ice
Ścieżka dźwiękowa Motyw Ushishi
Miejsce akcji Ruiny Neogaeen
Zastępcza nazwa Dogaeen, the God of Nature
Tłumaczenie nazwy Przebudzenie w Ruinach Neogaeen/ Dogaeen, Bóg Natury
Inna nazwa (Brak)
"Awakening in Neogaeen Ruins" (z czasem zmienia nazwę na "Dogaeen, the God of Nature") to misja w grze Patapon 2: DonChaka ". 
Ruinki bez Pataponów.png

Tło misji

OpisEdytuj

A destroyed ancient civilization is said to have created a living rocks through the power of nature. That legend still live on this mountains.
  — Opis misji 
Amatorskie tłumaczenie: "Zniszczona, starożytna cywilizacja mówiła, iż stworzyła chodzące głazy dzięki mocy natury. Owa legenda wciąż żyje w tych górach.
Uśpiony Dogaeen.png

Wyłączony Dogaeen

Dogaeen otrzymuje życie poprzez moc natury, jednak drewno czyni jego ciało naturalną maszyną. Pokonaj Dogaeena, aby zdobyć najwyższej jakości drewno!
  — Tłumaczenie opisu misji (na poziomie drugim lub wyższym) 
Ta misja to starcie z bossem, znanym z poprzedniej części Dogaeenem, żywą maszyną, cudem natury i mechaniki starożytnej cywilizacji. Nie ma ona żadnego znaczenia fabularnego, jednak uczymy się na niej używać ważnej piosenki: PonPataPonPata, czyli odwrotu. Aby odblokować tą misję musimy zabić Pekkorę na polowaniu w Śnieżnym Polu Bryun. Wprowadzony w Zachwianie Dogaeen wyrzuca rozmaite materiały drewniane, a gdy zginie, Bitewne Jajo (ang. Battle Egg) swej słabszej wersji Gaeena i na 5. poziomie własne. Są też szanse, ze wyrzuci ekwipunek rzadkiego rodzaju (np. Starożytny) lub unikatowy Róg Dogaeena (ang. Dogaeen's Horn).
Dogaeen 2.png

Przebudzony Dogaeen w walce

TaktykaEdytuj

  • Obejrzyj artykuł o Dogaeenie, jeśli chcesz lepiej poznać jego ataki.
  • Wszystkich ataków Dogaeena można i zaleca się unikać piosenką PonPata.
  • Dogaeen jest praktycznie odporny na Podpalenie i Trafienie Krytyczne, zatem zabieranie jednostek specjalizujących się w tych Efektach Statusu jest nieopłacalne.
  • Jest natomiast dość wrażliwy na Zachwianie, zatem zabranie jednostek od tego Efektu umożliwi częste chwianie nim, co skutkuje też obfitym łupem.
  • Należy jak najlepiej unikać Zmiażdżenia (uderzenie łapami o ziemię), Wyrzucenia (zebranie i odrzucenie Pataponów) i Zgniatającego Skoku (zmiażdżenia całym cielskiem), gdyż zadają one olbrzymie obrażenia.
  • Robopony i Dekapony zadają temu potworowi zwiększone obrażenia.
    • Jednostki te dysponują też dużymi mocami Zachwiania, zatem są bardzo opłacalne. (Zwłaszcza Heros-Robopon).