FANDOM

Aiton
Aiton
Aiton na szczycie wieży
Płeć Mężczyzna
Rasa/Plemię Zigoton
Klasa Yariton
Sojusznicy Makoton, generał Gong, królowa Kharma
Wrogowie Wszechmocny, plemię Pataponów
  Aiton jest przeciwnikiem i postacią pojawiającą się w grze Patapon i wspominaną we wszystkich pozostałych grach tej serii.
Latest

Wskazówka o Makoton i Aiton

OpisEdytuj

Aiton i Makoton są Zigotońskimi żołnierzami siedzącymi w małym punkcie na Pustyni Tamaran dla Jigodońskiego porządku. Pewnego dnia Aiton wypatrzyła Patapońską armię maszerującą do Krańca Świata, on [Makoton] próbował bronić wieży, ale w śmiertelnej walce Makoton spanikował i uciekł...
  — Treść wskazówki o Makotonie i Aiton, z Patapon 2 

Aiton, choć pojawia się w tylko jednej misji i szybko ginie, pełni niebagatelną rolę w całej serii gier. Jest ona prostym, Zigotońskim żołnierzem, broniącym jednego z posterunków, utrzymujących Pataponów w ryzach. Jednak uczucie łączące ją z towarzyszem, Makotonem, stanie się powodem do długiej pamięci o niej.

Jej imię pochodzi od japońskiego słowa "Ai" (), czyli "miłość" lub ""przyjaźń"".
Mako & Aiton

Makoton i Aiton broniący wieży przed Pataponami

WyglądEdytuj

Aiton nie odróżnia się od innych prostych, Zigotońskich piechurów. Nosi czapkę, ozdobioną trzema frędzlami, taką samą jak inni piechurzy. Pomimo odmiennej płci, nie odróżnia się wyglądem od żołnierzy płci męskiej.

CharakterEdytuj

Aiton ma zaciekły i nieustępliwy charakter, jest gotowa do końca służyć Zigotonom. Można nawet powiedzieć o odrobinie fanatyzmu. Nie wiadomo, czy odwzajemniała miłość Makotona.

EkwipunekEdytuj

  • Aiton używała Stalowej Włóczni (ang. Steel Spear). Lekko zwiększała jej atak oraz szanse na Trafienie Krytyczne, Zachwianie i Odrzucenie. Był to jedyny przedmiot, jakim dysponowała.
    Makoton i martwa Aiton

    Makoton obok umierającej Aiton

HistoriaEdytuj

Podczas spotkania z Aiton pełni oan wartę na wieży, będącej posterunkiem na Pustyni Tamaran. Widząc wolnych Pataponów woła Makotona i każe mu udać się do bazy w oazie i zawiadomić generała Gonga. Makoton jednak pozostaje obok wieży, będąc gotów zginąć razem z ukochaną. Jednak, gdy wieża się rozpada, a Aiton ginie na miejscu, Makoton ucieka, obiecując zemstę za jej śmierć, co dzieje się w misji Desert Crossing. Właśnie ta zemsta przywołuje pamięć Aiton do końca gry, a także w drugiej i prawdopodobnie trzeciej części trylogii.

RelacjeEdytuj

  • Aiton broniła Zigotońskiego posterunku na pustkowiu, a jej jedynym towarzyszem był Makoton. Musieli się zatem dobrze znać i nawiązywać bliskie relacje.
    • Makoton ją kochał, jednak nie wiadomo, czy odwzajemniała jego uczucia.
  • Była strażnikiem na rozkaz generała Gonga, była jednym z jego podwładnych.
  • Królowa Kharma była najwyższą władczynią wszystkich Zigotonów, zatem jej właśnie służyła Aiton.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Aiton

Więcej z Fandomu

Losowa wiki