A Noble Death
A Noble Death.png
Misja na Mapie Świata
Wrogowie Karmeni, Zigotoni (piechota, Gong)
Poprzedni poziom Karmen Fortress in Usso Forest
Następny poziom Mushrooms in Nyoriki Swamp
Ścieżka dźwiękowa Motyw Ushishi
Miejsce akcji Bagno Nyoriki
Zastępcza nazwa Brak
Tłumaczenie nazwy Szlachetna Śmierć
Inna nazwa Brak
"A Noble Death" to misja w grze "Patapon 2: DonChaka".
Bagno Nyoriki.png

Tło misji

OpisEdytuj

"The Karmens have erected a fortress in Nyoriki Swamp, right in the way of Your determinated Patapons! You'll have to destroy it, if You want to reach Earthend!"
  — Opis misji 

Tłumaczenie amatorskie: "Karmeni postawili fortecę na Bagnach Nyoriki, dokładnie na drodze Twych zdeterminowanych Pataponów! Zniszcz ją, jeśli chcesz Osiągnąć Kraniec Świata!"

Ta misja jest pierwszą naprawdę trudną misją, a także jedną z trudniejszych w grze. Spotykamy w niej nie tylko Karmenów, ale też plemię, będące naszymi dawnymi wrogami- Zigotonów. Dodatkowo miesza się do tego nasz stary, wrogi znajomy... Misja ma duże znaczenie fabularne.

FabułaEdytuj

Po zniszczeniu posterunku w Lesie Usso i wyszkoleniu nowych żołnierzy, plemię Pataponów ruszyło, by zrównać z ziemią Karmeńską bazę na Bagnie Nyoriki. Jednak, w tym czasie, wskrzeszony przez demony został ich stary wróg. Zaś plemię dawnych przeciwników wysłało swoich żołnierzy do kraju Karmenów...

TaktykaEdytuj

  • Walczymy z dużą liczbą budynków, oraz prawdziwą armią Karmenów, oddziałem Zigotonów, oraz ich generałem.
  • Musimy przygotować się na śmierć kilku naszych żołnierzy lub długą walkę.
  • Przed tą misją należy jak najlepiej rozwinąć armię, stworzyć duży oddział Yumiponów, aby dziesiątkowały przeciwników, oraz Tateponów, aby broniły Hatapona.
  • Heros dobrze się sprawdza jako Tatepon, gdyż jego Tryb Herosa broni nasze jednostki przed obrażeniami: wrogowie atakują nas nieustannym gradem małych ciosów.
  • Dobrze jest nastawić armię defensywnie.
  • Na tej misji często panuje burza (uderzająca piorunami w nasze jednostki) lub deszcz.
  • Jeśli zacznie się walka z dużą liczbą przeciwników naraz, należy zacząć grać piosenkę obrony ChakaChakaPataPon.
    • W płonącej trawie także należy posługiwać się tą piosenką.

SolucjaEdytuj

Na samym początku nie czeka nas walka, ale od razu scenka. Zaraz po rozpoczęciu ujrzymy stojącego na żelaznej ścianie postać w charakterystycznej, znajomej czapce i czerwono-żółtej masce. Przez chwilę będzie mówić, bardziej do siebie i do nas, niż do samych Pataponów, co wskazuje, że jest z nami zaznajomiony:
Maseczka.png

Postać w masce

Postać: Widzę, że to zrobiłeś... Dajcie mi drugiego (imię gracza). Daj mi złapać oddech...

Heh... moc Najwyższego Patapona? 

(Odrzucając maskę) Oto, co myślę o tym!

Wówczas rzuci maskę za siebie, pokazując nam swoją tożsamość; to nikt inny jak generał Gong. Wyjmie kosę i zeskoczy ze ściany. Podejdzie do niej i rozwali ją kilkoma ciosami, co Pataponom zajęło by mnóstwo czasu. Należy uważać, bo w momencie destrukcji budynku żołnierze do walki wręcz mogą wlecieć mu pod kosę, co ze względu na olbrzymie obrażenia skończy się automatyczną śmiercią. Po zniszczeniu ściany cofnie się za kolejną. Tam nastąpi kolejna scenka:

Postać w krzakach:  Nie wierzę w to... L... Lord Gong?

Z krzaków wyskakoczy grupa Zigotonów.
Oficer i piechota.png

Gong na czele oddziału Zigotonów

Pierwszy Zigoton: Lordzie Gong! Życzymy sobie walczyć razem z tobą!

Gong: Widzę...

Powinieneś wiedzieć, że już raz zginąłem. Naprawdę życzycie sobie pójść ze mną?

Wówczas zacznie się prawdziwa walka. Jednocześnie my, a z drugiej strony Gong i trójka Yaritonów zacznie atakować żelazną ścianę. Po jej zniszczeniu Gong i jego grupa cofną się, a pomiędzy nami pojawi się kamienny mur z armatą na szczycie. Dodatkowo przybiegnie trójka Kibatonów. 

Środkowy Kibaton: Nie opuścimy Lorda Gonga!! Życzymy sobie pójść z tobą!

Pierwszy Kibaton: Zemsta!

Wówczas żołnierze Gonga, korzystając z ochrony muru zaczną atak. Jednak Gong szybko rozwali przeszkodę,ułatwiając nam dalszą drogę. 

Gong: Czasu jest mało... Bardzo dobrze. Wezmę was ze sobą!!

Potem Zigotoni odejdą do tyłu i już nie wrócą. Jednak po krótkim marszu stanie nam na drodze kamienna góra i wieża Karmenów, broniona przez Yumimenów, Yarimenów i armatę.

Drugi Yarimen: P... Pataponi? Zetrzemy ich z powierzchni ziemi! Nie dać im osiągnąć gór! 

Wieża jest dość wytrzymała, dodatkowo rośnie przed nią trawa, którą łatwo Podpalić, co zapewni armata i broń Karmenów. Dodatkowo najdzie nas oddział Yarimenów i Tatemenów. Dalej będzie stać większa wieża, broniona przez Yumimenów, Tatemenów i Yarimenów. Dalej stoi kilka stert kamieni, które nie stanowią dużej przeszkody. W przeciwieństwie do następnej wieży, bronionej przez Yarimenów, Tatemenów i Yarimenów. Po niej pozostanie już tylko namiot, z którego po zniszczeniu wypadnie broń. Potem pozostanie już tylko znacznik i koniec bitwy.

RozmowaEdytuj

Po tej misji czeka nas krótka rozmowa z Meden...

Trwa zabawa z okazji pokonania wrogów.

Meden: O... jakże strasznie... wygląda na to, że Gong się odrodził...

Wielki (imię gracza)... Jestem pewna, że tajemnica zostanie odkryta.

Na tym rozmowa się skończy. Potem, gdy nasuniemy kamerkę na kapłankę...

Meden: Wielki (imię gracza)... Odkryliśmy olbrzymiego Mochichi na "Równinie Sutten".