(Multi) Ognisty Smok Valo
Multi Ognisty Smok Valo
Misja na Mapie Świata
Wrogowie Kościulce, Cyklopy, Zmutowane Cyklopy, Valo (Ognisty Smok)
Poprzedni poziom Sekret Jaskini Męstwa/Nieustraszony Smok Majidonga
Następny poziom Wielkie Dreszcze w Białym Śniegu
Miejsce akcji Głębie Gniewu
Ścieżka dźwiękowa Motyw Donja Lalin, Motyw Pikkurakotta
Angielska nazwa (Multi) Fire Dragon Valo
Zalecany poziom Poziom 20
Nagroda ? (Nieznana)
"(Multi) Ognisty Smok Valo" to misja w grze Patapon 3.
Jaskinia Męstwa

Tło misji

OpisEdytuj

Misja przeznaczona dla co najmniej dwóch graczy. Nie można ukończyć jej w pojedynkę. Zagraj, wykorzystując tryb AdHoc lub Infrastruktury.
  — Opis misji na Mapie Świata 
Jest to pierwsza misja typu "Multi" w "Patapon 3". Służy głównie do zdobywania stosunkowo wysokiej jakości broni przez graczy na poziomie powyżej dwudziestego. Jest też najprostszą misję tego typu. Pojawia się jako jedyna misja w Głębiach Gniewu (odblokowywanych po pokonaniu Majidongi w Jaskini Męstwa). Zdobywamy tam wiele złotych i diamentowych skrzyń, zatem przechodzenie jej jest bardzo owocne. Jest to jedyna misja typu "Multi", w której pojawiają się Kościulce.
Smoczuś

Ognisty Smok ; Valo należy do tego samego gatunku

TaktykaEdytuj

  • Aby poznać ataki Valo i Cyklopów, obejrzyj artykuły o nich i o Ognistych Smokach.
  • Nieprawdą jest, że można przejść ten Loch wyłącznie Uberherosem jako Grenburrem lub Tongengą.
  • Aby przejść tą misję po raz pierwszy musimy mieć chociaż jeden dodatkowy klucz. Potem przechodzimy ją za darmo.
  • Na tą misję warto zabrać ekwipunek zadający zwiększone obrażenia przeciw wszelkim potworom (np. rękawica Chosana czy włócznię Gesundbeit), ponieważ wszyscy spotykani tam przeciwnicy są Nieumarłymi (Kościulce), Olbrzymami (Cyklopy) i Smokiem (Valo).
  • Należy uodpornić się na:
    • Ogień i Podpalenie (prawie wszystkie Kościulce mają Ognistą broń, rośnie tam mnóstwo trawy, a Valo atakuje ogniem).
    • Zachwianie (niektóre Kościulce mają Uderzającą broń, a ataki Cyklopów opierają się na tym Efekcie Statusu).
  • Na drugim piętrze nieustannie nachodzą nas Cyklopy, Zmutowane Cyklopy i Kościulce. Jest ich nieskończona liczba. Przestaną atakować dopiero, gdy Valo zginie.
    • Podczas walki z Valo możemy spokojnie zużyć oba Przyzywania z odbydwu pięter, by ułatwić starcie.
  • Misję tą da się przejść około od trzydziestego poziomu, jeśli dobrze się przygotujemy, nawet na poziomie wyższym niż dwudziestym.
  • Warto ustawić umiejętność "Niezrównana Żaba" Piekrona, bo rośnie tam mnóstwo trawy, a wrogowie mają Ognistą broń.
  • Główną zaporą w grze są specjalne drzwi, mające powstrzymać graczy przed przechodzeniem tej misji solo. Da się jednak przejść tą misję w pojedynkę (patrz niżej).
    Złota skrzynka

    Na samym początku gry sobaczymy nad naszymi głowami skrzynię. Po jej jakości możemy poznać, jakiej jakości będą napotkane skarby

  • Cyklopy na drugim piętrze w dół prawie nigdy nie atakują w pojedynkę, najczęściej walczymy z 2-3 Cyklopami jednocześnie.
  • Po skrzyni pojawiającej się nad głowami naszych żołnierzy na samym początku misji możemy poznać, jakiej jakości skrzynie trafią nam się później. Im lepsza jakość i wyższy poziom, tym lepiej.
    Otwarcie trollujących wrót 1

    Specjalne wrota i otwierająca je platforma

Przekroczenie wrótEdytuj

Aby zmusić graczy do grania w Multiplayerze twórcy sprytnie zabezpieczyli tą misję przed samotnymi graczami. Na samym początku pojawiają się drzwie, otwierane tylko przez stanięcie na platformie. Po drugiej stronie jest druga platforma. W myśl twórców jeden z graczy miał stanąć na platformie, a drugi przejść i wpuścić poprzedniego. Jednak są trzy metody na przejście tej misji w pojedynkę.

Metoda nr. 1Edytuj

Do niej będziemy potrzebować Uberherosa jako Grenburra lub Tondengę. Jest powszechnie uważana za jedyną możliwą. Przebiega ona tak:
Otwarcie wrót

Wskazówka pokazująca metodę otwierania wrót

  1. Podejdź do drzwi na bliską odległość (dwoma piosenkami PataPata od rozpoczęcia), tak, aby żołnierze z końca ekipy (Hatapon lub Kan) stanęli na platformie, a reszta pomiędzy platformą a drzwiami. Wowczas drzwi zostaną otwarte. (Uwaga: Jeśli Kan jest Wondabarappą może nam lekko popsuć plany, przyspieszając marsz.)
  2. Zacznij atakować. Heros szybko wpadnie w Tryb Herosa i ruszy do przodu, a reszta drużyny, mając mniejszy zasięg "wyczuwania wroga", będzie stała w miejscu. Nasz Bohater przebiegnie na drugą stronę i wyczuwając wroga wbiegnie na platformę po drugiej stronie, zabezpieczając wrota otwarte.
  3. Zagraj PataPata. Heros nie posłucha i dalej będzie nacierał otwierając drzwi, a reszta ekipy spokojnie przejdzie.
  4. Jeśli drzwi zamkną któregoś z Twoich żołnierzy po zewnętrznej stronie, wystarczy powtórzyć numer.

Metoda nr. 2Edytuj

Jest ona nieco trudniejsza i czasochłonna, ale umożliwia przejście tego Lochu Herosem w dowolnej klasie, a Kan może spokojnie być Wondabarappą. Wymagany jest Chin jako Grenburr. Możemy ją zobaczyć na tym filmiku.

  1. Wejdź na platformę.
  2. Przejdź po niej, na tyle szybko, aby Chin przeszedł na drugą stronę. Reszta armii może zostać z tyłu.
  3. Wykonaj Naładowany Atak, dzieki czemu Chin na przedzie ruszy do przodu i wbiegnie na wewnętrzną platformę. Drzwi się otworzą.
  4. Tracąc Rytm zagraj szybko PataPata. Przez utratę rytmu Chin ogłupieje i zacznie powoli się cofać, chwilowo naciskając jeszcze na platformę. Przez tą chwilę część drużyny przejdzie.
  5. Powtórz to, aż wszyscy członkowie ekipy przejdą na drugą stronę.

Metoda nr. 3 Edytuj

Ta metoda jest prawdopodobnie jedną z najprostszych. Także pozwala na granie dowolną klasą Herosa, a jedyne, co jest potrzebne to Chin jako Guardira z Wielką Tarczą.

  1. Wejdź na platformę
  2. Przejdź po niej dość szybko, aby Chin przeszedł na drugą stronę, reszta może zostać z tyłu.
  3. Wykonaj Naładowany Atak. Chin wbiegnie na platformę po drugiej stronie i otworzy drzwi.
  4. Zagraj PataPata. Chin podczas grania piosenki będzie stał na platformie pozwalając reszcie drużyny na przejście drzwi.
  5. Cała drużyna powinna przejść na drugą stronę wrót. Podczas marszu Chin cofnie się do reszty drużyny zamykając wrota za nimi.

Metoda nr.4 Edytuj

Ta metoda jest najbardziej skomplikowana i trudna do wykonania, zaś na efekty trzeba czekać ; jednakże, w niektórych przypadkach, gdy nie rozwinęliśmy odpowiednich jednostek, może się przydać. Potrzebny będzie bohater Cannogabang z laserem lub Oohoroc z laską świętej mgły (Kan lub Uberhero), ewentualnie Bohater Jamsh z pomyślnym wiatrem (?).

UWAGA ! Bohater nie może zadawać zbyt wysokich obrażeń ; Aby nie osłabiło to naszej armii w dalszej części poziomu, dobrze jest zrównoważyć obrażenia prędkością ataku.

  1. Podejdź najbliżej drzwi najbliżej jak tylko się da.
  2. Zaatakuj, tak aby bohater zadał obrażenia cyklopowi.
  3. Użyj piosenki PonPata. Żołnierze z tyłu otworzą drzwi Chinowi, Aby ten mógł uciec.
  4. Cyklop, nie widząc przeciwników, zacznie chodzić do tyłu i do przodu, od czasu do czasu rzucając głazem w drzwi.
  5. Kiedy cyklop wejdzie na płytę, szybko przejdź przez zaporę, po czym zabij cyklopa.

Solucja Edytuj

Piętro pierwszeEdytuj

Na początku widzimy Złotą lub Diamentową Skrzynię losowego poziomu (około 15-23) nad głowami naszych jednostek. Aby ją zdobyć musimy zagrać dwa razy DonDon. Zaraz za nią jest brama, którą można otworzyć poprzez płytkę naciskową z dwóch stron. Spójrz wyżej, aby dowiedzieć się, jak ją przebyć. Potem zacznie się walka.

Najpierw spotykamy Cyklopa, po zabicu go pojawią się szybko inne Cyklopy razem z żołnierzami Kościulców (konnicą, łucznikami i włówcznikami). Teren usiany jesttrawą i grudami ziemi, więc łatwo można się Podpalić. Po pokonaniu tej dość łatwej przeszkody dojdziemy do namiotu, z któego wychodzą Cyklopy i Kościulce. Zniszczony pozostawi skrzynię. Za nim znów napotykamy wrota (takie, jak na początku) i identyczną kondygnację. Tym razem jednak namiotu będzie strzegł Zmutowany Cyklop, a z namiotu będą wychodzić tylko Cyklopy i Yumidethci uzbrojeni w ogniste łuki. Zniszczony namiot pozostaw skrzynię znacznie lepszej jakości. Dalej stoją tylko drzwi, które nalezy rozwalić, a potem znacznik, ukazujący koniec piętra. Możemy wówczas ruszyć dalej, lub wrócić do kryjówki ze zdobytym na razie sprzętem.

Piętro drugieEdytuj

(Schodząc na dół, za pierwszymi odwiedzinami jaskini, musimy posiadać dodatkowy klucz.)
Valo

Starcie z tytułowym smokiem: Valo

Na samym początku zobaczymy drzwi, które należy rozwalić. Za nimi zaczną nas nachodzić oddział Yumidethów (Kościulców-łuczników), oraz po dwa zwykłe Cyklopy. Całość także porasta mnóstwem trawy i gór kamieni, zatem droga nie jest łatwa. Dojdziemy do namiotu, z którego wychodzą owi Kościulce i olbrzymy. Rozwalony pozostawi skrzynię. Niedaleko za nim stoi kolejny, z którego wychodzą takie same oddziały Kosciulców i cyklopy. Jednak drugiego namiotu bronić będzie Zmutowany Cyklop. Zniszczony namiot pozostawi skrzynię lepszej jakości. Za nim zaczną Nas nachodzić oddziały Yumidethów, Cyklopy i Zmutowane Cyklopy (po dwa lub trzy). Dalej spotkamy śpiącego tytułowego smoka Valo. Walka z nim jest bardzo ciężka, warto wówczas zużyć Przyzywania. Zabity smok wyrzuci skrzynię, a także przy jego śmierci przestaną nas nachodzić Kościulce i olbrzymy. Dalej już zostają tylko drzwi do zniszczenia, skrzynia, będąca ostateczną nagrodą za tą misję i znacznik końca misji.

Ciekawostki Edytuj

  • Smok Valo jest jedyną spotykaną postacią wśród Ognistych Smoków.
  • W tej misji można zdobyć nawet trzy Diamentowe Skrzynie (jeżeli dostaniemy jedną na początku, drugą, która wypadnie ze smoka i trzecią, będącą na końcu misji).
  • Misję tą, od imienia smoka nazywa się popularnie "Valo", lub, od miejsca akcji, "Głębiami Gniewu".
  • Imię Valo pochodzi od angielskiego słowa "Valor", czyli "Odwaga".

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule (Multi) Ognisty Smok Valo