(Multi) Lodowy Smok Inosen
Multi Lodowy Smok Inosen 2
Misja na Mapie Świata
Wrogowie Śnieżne Salamandry, Lodowe Golemy, Zmutowane Cyklopy, Inosen (Lodowy Smok)
Poprzedni poziom Ku Wyższym Wyżynom/Stalowy Kolos Dogaeen
Następny poziom Cerber na Przełęczy
Miejsce akcji Wyżyny Żądzy
Ścieżka dźwiękowa Motyw Ooh Datcool, Motyw Ponbekedetta Rock
Angielska nazwa (Multi) Ice Dragon Inosen
Zalecany poziom Poziom 21+
Nagroda ? (Nieznana)
"(Multi) Lodowy Smok Inosen" to misja w grze Patapon 3.
Wieża Czystości

Tło misji

OpisEdytuj

Misja przeznaczona dla co najmniej dwóch graczy. Nie można ukończyć jej w pojedynkę. Zagraj, wykorzystując tryb AdHoc lub Infrastruktury.
  — Opis misji na Mapie Świata 

Jest to druga misja typu "Multi" w "Patapon 3". Podobnie, jak inne "Multi" w Lochach służy do zdobywania ekwipunku dobrej i wysokiej jakości. Jest stosunkowo prosta. Pojawia się jako jedyna na Wyżynach Żądzy, odblokowywana po pokonaniu Dogaeena w Wieży Czystości. Zdobywamy tam wiele ciekawych skarbów, ale ze względu na to, że lepsze skrzynie trafiają się w podobnych misjach, ta nie jest zbyt popularna. Do przejścia jej niezbędny jest co najmniej jeden Klucz.

Choć teoretycznie misja ta jest możliwa do przejścia tylko w Multiplayerze, da się ją też przejść solo.

TaktykaEdytuj

  • Warto zabrać bronie zwiększajace obrażenia przeciw rozmaitym potworom, ponieważ wpłynie on na wszystkich spotykanych wrogów w misji.
  • Bardzo opłaci się też zabrać Ognistą broń, bo większość wrogów w misji jest bardzo wrażliwa na Ogień. Broń o mocy silnego Podpalania nie jest jednak tak opłacalna.
    • Nie przyda się za to Lodowa broń, bo wszyscy są na nią odporni.
  • Obejrzyj artykuły o Lodowych Golemach, Śnieżnych Salamandrach, Zmutowanych Cyklopach i Lodowych Smokach, aby lepiej zaplanować strategię walki z nimi.
  • Należy uodpornić się na:
    • Lód i Zamrożenie, bo większość wrogów atakuje Lodem (ze względu na Salamandry tym bardziej, jeśli nasz Heros walczy w zwarciu).
    • Zachwianie, bo oprócz Lodu (Golemy i Cyklopy) atakują też tym Efektem Statusu.
  • Na drugim piętrze, gdy zacznie się walka z samym Inosenem zaczną pojawiać się wspierające go potwory. Jest ich nieskończona liczba, skończą się dopiero, gdy smok zginie.
  • Choć zalecany poziom do tej misji to 21, wyrównaną walkę toczymy dopiero od około 30 poziomu.
  • Potwory na drugim piętrze nigdy nie atakują w pojedynkę. Zawsze nachodzą nas w grupie.
  • Po skrzyni na koniec pierwszego piętra możemy poznać, jakiej jakości skarby znajdziemy na drugim (im wyższy poziom, tym lepiej).
    Platforma

    Platforma

Przekroczenie wrótEdytuj

Główną przeszkodą, mającą uniemożliwić graczom przechodzenie tej misji w pojedynkę jest specjalna brama, przed którą umieszczona jest platforma i dźwignia. Aby przejść i otworzyć drzwi trzeba najpierw nacisnąć na platformę, przesunąć dźwignię i z powrotem platformę. Aby przejść te wrota z Tonem, Chinem i Kanem musimy wypełnić specjalne instrukcje:
Drzwi i dźwignia

Wrota i dźwignia

Są dwa sposoby, ale ten drugi jest pewniejszy i prostszy. Raz otworzone wrota na tej misji już się nie zamkną.

Sposób 1:

  1. Przechodząc po platformie zbliż się do drzwi. Naprzyj na nie, tak, aby żołnierze zatrzymali się.
  2. Zagraj DonDonChakaChaka. Żołnierze skoczą i nacisną dźwignię uruchamiajac ją,
  3. Przerwij skok i zagraj PonPata. Armia rzuci się do tyłu i wbiegnie na platformę, otwierając drzwi.

Sposób 2:

  1. Wejdź na platformę i nie schodź z niej.
  2. Zaatakuj drzwi - klasy walczące wręcz zbliżą się do nich.
  3. Zagraj DonDonChakaChaka i po uruchomieniu drzwi anuluj komendę.
  4. Klasy trzymające się z tyłu, a może nawet sam Hatapon wciśnie płytkę ponownie co razem z niedawno użytą dźwignią daje otworzone wrota.

SolucjaEdytuj

Piętro pierwszeEdytuj

Na samym początku zobaczymy platformę, a za nią wrota i dźwignię. Spójrz wyżej, aby zobaczyć, jak przejść. Za nimi czeka nas mnóstwo kamiennych przeszkód i Śnieżna Salamandra. Za nią zaczynają się pojawiać drewniane przeszkody, wśród których stoi Lodowy Golem. Dalej spotkamy cztery Śnieżne Salamandry. Czeka nas krótka droga pełna walki z tymi stworami. Wszędzie pełno jest drewnianych i kamiennych przeszkód. Dojdziemy do kolejnych wrót z dźwignią i platformą. Przejdź ją w taki sam sposób.

Za bramą czeka nas identyczny pokój, tym razem jednak za drugą Salamandrą czeka Zmutowany Cyklop. Za nimi stoi kolejna brama, a za nią czwarty pokój, w którym czeka nas starcie ze stojacymi kolejno: Zmutowanym Cyklopem, olbrzymim Lodowym Golemem, dwoma kolejnymi Mutantami-Cyklopami i jedną Salamandrą. Walka jest dość ciężka. Za nimi położona jest kolejna brama, a za nią skrzynia złota lub diamentowa. Za skrzynią pozostaje już tylko znacznik ukazujący koniec piętra. Wówczas możemy wrócić do Kryjówki ze zdobytymi jak dotąd skarbami lub iść dalej. Zejść niżej możemy tylko z kluczem. (Uwaga: Następne piętro jest dużo trudniejsze.)
Inosen

Tytułowy, przepotężny smok: Inosen

Piętro drugieEdytuj

Na początku drugiego piętra zobaczymy drzwi, które należy rozwalić. Zaraz za nimi ruszą na nas Lodowy Golem i dwie Salamanadry (z czego jedna jest znacznie większa). Po śmierci tych istot podobne będą wychodzić z namiotu, który stoi nieco dalej. Musimy dotrzeć do niego i go rozwalić. Namiot pozostawi skrzynię. Dalej zobaczymy kolejny namiot, z którego wyłażą po dwie Lodowe Salamandry i jeden Zmutowany Cyklop. Zniszczony budynek pozostawi skrzynię lepszej jakości niż poprzednia. Dalej zaczną nas nachodzić Salamandry, Cyklopy i Golemy. Przebijając się przez nie dotrzemy do śpiącego tytułowego smoka; Inosena, olbrzymiego Lodowego Smoka. Walka z nim jest dość ciężka, głównie ze względu na Efekty Statusu, jakie razem aplikują nam potwory. Warto postawić Inosenowi przed nosem kilka zapór Bowmunka, by zatrzymać jego lodowy podmuch. Opłaca się też zużyć Przyzywania. Po śmierci wielkiego smoka pozostaje tylko dobić pozostałych wrogów, zabrać skrzynię wysokiej jakości, zostawioną przez Inosena, zniszczyć drzwi na końcu misji, zebrać skrzynię (diamentową) na końcu i minąć znacznik.